Berichten in de pers

verenigde internet exploitanten

NMO Online naar fase 2

VINEX en NMO Online maken zich op voor fase 2 van het online bereiksonderzoek waarin o.a. de globals en de grotere spelers binnen retailmedia worden gemeten en gerapporteerd. Maar voor het zover is kijken we eerst naar de meest recente ontwikkelingen en innovaties in fase 1. NMO Online publiceert vanaf de start in januari van…
Lees meer

Case van de maand: Hearst magazines

Bereiksonderzoeken zoals NMO Online publiceren vaak toplijsten. Denk aan de dagelijkse top 25 van NMO Kijken, de podcast- en streamingsrapportages van NMO Luisteren en natuurlijk de top 50 websites en apps van NMO Online. Maar al deze bereiksonderzoeken herbergen veel meer dan alleen maak rankings. Bij Hearst Magazines, o.a. ELLE, Cosmopolitan en Quote, weten ze…
Lees meer

Nieuwe voorzitter en directeur voor VINEX

Nooit eerder waren er bij VINEX zoveel wisselingen van de wacht. Carla der Kinderen (RTL/Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek.  Nu de nieuwe NMO-organisatie in…
Lees meer

NMO Online bereiksdata beschikbaar met ruim een jaar aan historie

Vanaf 8 januari jl beschikt de markt over online bereikscijfers van Stichting NMO. De afgelopen jaren is hard gewerkt aan de nieuwe opzet. Met de livegang van NMO Online worden meerdere mijlpalen bereikt. Niet alleen de lancering van de dataset is er één, ook de hechte  samenwerking hierbij van publishers, bureaus en adverteerders is een…
Lees meer

NMO lanceert nieuwe standaard voor online bereikscijfers

Vanaf 8 januari 2024 kan de hele markt beschikken over de nieuwe objectieve standaard voor online bereikscijfers: ‘NMO Online’. NMO Online geeft uitgebreid inzicht in het gebruik en het bereik van websites en apps, en -op termijn- ook in allerlei andere vormen van online content. De nieuwe meetmethode levert een compleet beeld van het online…
Lees meer

Cookieloos adverteren anno 2023

Artikel: Peter Wiegman, eerder gepubliceerd op Marketingfacts    Aan de vooravond van de introductie van NMO Online spreken we een aantal experts in de markt over de uitdagingen en oplossingen voor (toekomstig-) gericht online adverteren en de rol die het nieuwe NMO Online daarbij kan spelen. Het is geen nieuws dat de third-party cookie (3PC) op termijn…
Lees meer

Introductie NMO Online, deel 3: de dataset en de toepassing van NMO Online

Begin 2023 wordt het nieuwe online bereiksonderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) geïntroduceerd. Dit onderzoek gaat het NOBO onderzoek, dat in augustus is beëindigd, vervangen. In oktober en november zijn daarom informatiesessies gehouden met presentaties over het NMO Online Bereiksonderzoek. In 3 bijeenkomsten werden de deelnemers meegenomen in de voorbereidingen, werd een toelichting gegeven…
Lees meer

Introductie NMO Online, deel 2: de verbeteringen van het onderzoek

Begin 2023 wordt het nieuwe online bereiksonderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) geïntroduceerd. Dit onderzoek gaat het NOBO-onderzoek, dat in augustus is beëindigd, vervangen. In oktober en november zijn daarom informatiesessies gehouden met presentaties over het NMO Online Bereiksonderzoek. In drie bijeenkomsten werden de deelnemers meegenomen in de voorbereidingen, werd een toelichting gegeven op…
Lees meer

Introductie NMO Online, deel 1: kennismaking met het nieuwe onderzoek

Begin 2023 wordt het nieuwe online bereiksonderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) geïntroduceerd. Dit onderzoek gaat het NOBO onderzoek, dat in augustus is beëindigd, vervangen. In oktober en november zijn daarom informatiesessies gehouden met presentaties over het NMO Online Bereiksonderzoek. In 3 bijeenkomsten werden de deelnemers meegenomen in de voorbereidingen, werd een toelichting gegeven…
Lees meer

NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring

Nationaal Media Onderzoek (NMO) en Nielsen hebben een vijfjarige overeenkomst gesloten voor de Cross-Media Monitoring voor TV, Radio en Digital. Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen inzicht geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op Nederlandse televisie- en radiozenders worden uitgezonden. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de…
Lees meer