NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring

NMO kiest Nielsen voor cross-media monitoring

Nationaal Media Onderzoek (NMO) en Nielsen hebben een vijfjarige overeenkomst gesloten voor de Cross-Media Monitoring voor TV, Radio en Digital.

Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen inzicht geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op Nederlandse televisie- en radiozenders worden uitgezonden. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de Cross-Media Monitoring.

Nielsen geeft met het monitoren van tv, radio en digitale content de media-exploitanten en media-buyers een gedetailleerd dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden. Media-exploitanten kunnen vervolgens inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen. De oplossing stelt media-buyers in staat om op basis van betrouwbare informatie beslissingen te nemen over de advertentieruimte van de verschillende mediumtypen.

Sjoerd Pennekamp, directeur SKO namens NMO: “Onze cross-mediale ambities in Nederland zijn gebaat bij één gedeeld systeem waarin alle media content en advertenties worden gemonitord, geclassificeerd en geharmoniseerd. Uit onze tender kwam Nielsen als beste naar voren met een aanpak die future-proof is. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

Denis Rochat, Nielsen Benelux Market Leader, verklaarde: “In deze nieuwe wereld met een steeds gefragmenteerder medialandschap is het complexer dan ooit om content te monitoren. Onafhankelijke, betrouwbare en innovatieve monitoring is voor media-verkopers en -inkopers van cruciaal belang om cross-mediale campagnes te analyseren.”

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.