ACHTERGRONDINFORMATIE
Maak kennis met VINEX
VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek in Nederland. VINEX is een initiatief van publishers van waaruit het bestuur wordt gekozen.
DOEL
VINEX heeft als doel om transparante en betrouwbare kengetallen over online media te publiceren. Het NOBO-bereiksonderzoek voorziet sinds 2016 in deze behoefte. VINEX is een initiatief van vooraanstaande publishers, die streven naar transparantie en uniformiteit in de Nederlandse online (advertentie-)markt.
BUREAU
Het bureau van VINEX wordt verzorgd door Karin Schut (directeur) en Erik Grimm (secretaris). De contactgegevens van Karin en Erik vindt u hier.
PARTICIPANTEN
Alle deelnemende participanten laten hun mediamerken meten, ongeacht het platform (web/app) of devices waarop deze merken worden geconsumeerd.
BESTUUR
De deelnemers van VINEX kiezen uit hun midden bestuursleden, die op hun beurt verantwoordelijk zijn voor het beleid van de stichting. Op dit moment wordt het bestuur gevormd door:
- Rien van Beemen (Mediahuis Nederland) – Voorzitter
- Stefan Havik (DPG Media)
- Carla der Kinderen (RTL Nederland)
- Annemarije de Vries Lentsch (Hearst)
- Kees Wilbrink (DPG Media)
- Nicole Engels (NPO)
- Han-Menno Depeweg (NRC Media) – Penningmeester