NOBO Nieuwsbrieven

verenigde internet exploitanten

Nieuwsbrieven

Bekijk hieronder de nieuwsbrieven van NOBO. Zelf een abonnement nemen? Dat kan natuurlijk ook. Klik hiervoor op onderstaande button.

Abonneer mij

Temptation Island en nieuwe VINEX-site (2018-3)

Deze nieuwbrief staat weer bomvol VINEX-updates. Met, zoals je gewend bent, een grondige analyse van de laatste online ontwikkelingen. Ook aandacht voor de nieuwe VINEX-site en voor nieuwsitems gebaseerd op recente NOBO-data. Veel leesplezier en inspiratie!


Lees meer

MSS toont opmars mobiel (2018-2)

Media Standaard Survey (MSS) is dé jaarlijkse update over het mediagebruik in ons land. In de rapportage worden diverse trends in de media zichtbaar. Ook voor VINEX valt er veel in MSS te ontdekken, met name over de ontwikkeling van ons internetgedrag. Deze nieuwsbrief informeert je over de meest in het oog springende ontwikkelingen.


Lees meer

Een nieuw jaar vol nieuwe ambities (2018-1)

2018 is van start en NOBO is alweer sterk uit de startblokken gekomen. De onderzoeksopzet staat als een huis en vrijwel alle grote Nederlandse online mediamerken zijn met sites en apps in het onderzoek opgenomen. Inmiddels hebben ook de mediabureaus van PMA toegang tot de NOBO-data. De markt heeft daarmee een prima instrument in handen om het online gedrag van de Nederlander te volgen. In deze brief zie je enkele treffende voorbeelden.


Lees verder

Thuiskok, klusser en sporter (2017-9)

NOBO herbergt kenmerken van 5.500 panelleden. Met deze informatie kun je het online gedrag van doelgroepen te weten komen. Naast de ‘sociodemo’s’ is bekend welke interesses men heeft, welke activiteiten men onderneemt en wat de lifestyle is. Al deze informatie vormt de basis voor het definiëren van doelgroepen. In deze nieuwsbrief maakt u kennis met drie doelgroepen: de thuiskok, de klusser en de sporter.

Lees meer

NOBO met nóg meer mediabrands (2017-8)

NOBO wordt steeds completer. Met global brands en met (meer) mediamerken van deelnemende publishers! Ook zijn de NOBO-data steeds vaker als nieuws in de vakpers te vinden.


Lees verder

Het online bereik volgens NOBO (2017-7)

De computer, in NOBO aangeduid als desk-/laptop, heeft nog altijd het grootste bereik in vergelijking met andere devices. Althans in de meeste doelgroepen. Bij 20-34 jarigen gaat de smartphone nipt aan kop en in de groep 35-49 jaar is het een nek-aan-nekrace tussen de computer en de smartphone. De tablet blijft over de hele linie wat achter, met uitzondering van de doelgroep 50+.


Lees meer

NOBO door in 2018 (2017-6)

VINEX en SKO hebben hun contract met Kantar Media/TNS verlengd.
Het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) zal ook in 2018 het online gedrag van de Nederlanders gedetailleerd in kaart brengen.
De samenwerking tussen VINEX en SKO is in 2015 gestart. De participanten hebben deze zomer overtuigend ingestemd met een verlenging van nog een kalenderjaar.

Lees meer

NOBO uitgebreid met global mediabrands (2017-5)

In NOBO, het door VINEX geïnitieerde online bereiksonderzoek, zijn belangrijke innovaties doorgevoerd. Lees er alles over in de nieuwsbrief. Belangrijk nieuws is dat in NOBO nu ook de ‘global brands’ heeft opgenomen. Het onderzoek is daarmee nog completer geworden.


Lees meer

Abonneer mij! 

Wilt u de nieuwsbrieven automatisch ontvangen? Klik op onderstaande button en vul uw gegevens in. Wij doen de rest.

Abonneer mij