NOBO Nieuwsbrieven

verenigde internet exploitanten

Nieuwsbrieven

Bekijk hieronder de nieuwsbrieven van NOBO. Zelf een abonnement nemen? Dat kan natuurlijk ook. Klik hiervoor op onderstaande button. Abonneer mij

Tijdens de verbouwing ontwikkelen we NOBO gewoon door (2019-5)

VINEX bouwt mee aan het nieuwe grensverleggende collectieve mediaonderzoek voor kijken, luisteren en lezen. Tijdens deze verbouwing staat de ontwikkeling van NOBO echter niet stil. In deze nieuwsbrief zullen wij laten zien dat NOBO dankzij diverse innovaties voorop blijft lopen.


Lees meer

Themanummer: groeiend belang smartphones en apps (2019-4)

Onlangs is Media:Tijd gepubliceerd. De belangrijkste conclusie uit dit tijdbestedingonderzoek: de tijd die we aan media besteden is niet veranderd, de manier waarop wel.


Lees meer

Mediadatabase Retriever verrijkt met NOBO-data (2019-3)

Retriever bevat sinds kort waardevolle informatie uit NOBO. Het gaat om actuele bereikscijfers en profielen van mediamerken uit het onderzoek. Dankzij de samenwerking krijgt een brede groep mediaprofessionals toegang tot deze insights.
Lees meer

Nieuwsbrief MSS-special (2019-2)

De Media Standaard Survey is voor de 8e keer uitgevoerd in opdracht van NLO, NOM, SKO en VINEX. De data zijn van groot belang. Het onderzoek levert de normcijfers voor bereiksonderzoek en laat zien welke devices Nederlanders tot hun beschikking hebben. In deze nieuwsbrief vind je de belangrijkste trends.
Lees meer

2019, een jaar met een sterker team en relevantere data (2019-1)

2019 belooft een bijzonder jaar voor NOBO te worden. De partnership met KANTAR wordt voorgezet en de vooruitzichten zijn goed. Het wordt een jaar waarin VINEX, SKO, NLO en NOM samenwerken aan het uitdagende crossmediale bereiks-onderzoek TMAM. Daarnaast ontwikkelen we ons NOBO-onderzoek verder door om meer relevantie te bieden, met nieuwe toepassingen, ook voor nieuwe gebruikers.
Lees meer

NOBO verrijkt met Leefstijlgroepen van NPO (2018-6)

NOBO is onlangs verrijkt met de vernieuwde ‘Leefstijlgroepen’ van NPO. In deze nieuwsbrief maak je kennis dit segmentatiemodel. Wat zijn Leefstijlgroepen en hoe kun je dit model toepassen in de NOBO-bereiksdata?
Lees meer

Test VINEX toont de noodzaak van transparante, gevalideerde campagnemetingen (2018-5)

NOBO levert wekelijks bereikcijfers van sites en apps binnen diverse doelgroepen. Een logische vervolgstap voor NOBO is de toevoeging van campagnemetingen. Hiermee kunnen het bereik en het profiel van digitale campagnes betrouwbaar worden vastgesteld.
Lees meer

Magazinemerken selectief bij online vrouwendoelgroepen (2018-4)

Voor magazinemerken zijn vrouwen een belangrijke doelgroep. Interessant dus om het onlinegedrag van vrouwen eens goed onder de loep te nemen. Magazine Media Associatie (MMA) beschrijft aan de hand van NOBO-data de rol die magazinemerken in de online omgeving spelen.
Lees meer

Temptation Island en nieuwe VINEX-site (2018-3)

Deze nieuwbrief staat weer bomvol VINEX-updates. Met, zoals je gewend bent, een grondige analyse van de laatste online ontwikkelingen. Ook aandacht voor de nieuwe VINEX-site en voor nieuwsitems gebaseerd op recente NOBO-data. Veel leesplezier en inspiratie!
Lees meer

MSS toont opmars mobiel (2018-2)

Media Standaard Survey (MSS) is dé jaarlijkse update over het mediagebruik in ons land. In de rapportage worden diverse trends in de media zichtbaar. Ook voor VINEX valt er veel in MSS te ontdekken, met name over de ontwikkeling van ons internetgedrag. Deze nieuwsbrief informeert je over de meest in het oog springende ontwikkelingen.
Lees meer

Een nieuw jaar vol nieuwe ambities (2018-1)

2018 is van start en NOBO is alweer sterk uit de startblokken gekomen. De onderzoeksopzet staat als een huis en vrijwel alle grote Nederlandse online mediamerken zijn met sites en apps in het onderzoek opgenomen. Inmiddels hebben ook de mediabureaus van PMA toegang tot de NOBO-data. De markt heeft daarmee een prima instrument in handen om het online gedrag van de Nederlander te volgen. In deze brief zie je enkele treffende voorbeelden.
Lees verder

Thuiskok, klusser en sporter (2017-9)

NOBO herbergt kenmerken van 5.500 panelleden. Met deze informatie kun je het online gedrag van doelgroepen te weten komen. Naast de ‘sociodemo’s’ is bekend welke interesses men heeft, welke activiteiten men onderneemt en wat de lifestyle is. Al deze informatie vormt de basis voor het definiëren van doelgroepen. In deze nieuwsbrief maakt u kennis met drie doelgroepen: de thuiskok, de klusser en de sporter.

Lees meer

NOBO met nóg meer mediabrands (2017-8)

NOBO wordt steeds completer. Met global brands en met (meer) mediamerken van deelnemende publishers! Ook zijn de NOBO-data steeds vaker als nieuws in de vakpers te vinden.
Lees verder

Het online bereik volgens NOBO (2017-7)

De computer, in NOBO aangeduid als desk-/laptop, heeft nog altijd het grootste bereik in vergelijking met andere devices. Althans in de meeste doelgroepen. Bij 20-34 jarigen gaat de smartphone nipt aan kop en in de groep 35-49 jaar is het een nek-aan-nekrace tussen de computer en de smartphone. De tablet blijft over de hele linie wat achter, met uitzondering van de doelgroep 50+.
Lees meer

NOBO door in 2018 (2017-6)

VINEX en SKO hebben hun contract met Kantar Media/TNS verlengd.
Het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) zal ook in 2018 het online gedrag van de Nederlanders gedetailleerd in kaart brengen.
De samenwerking tussen VINEX en SKO is in 2015 gestart. De participanten hebben deze zomer overtuigend ingestemd met een verlenging van nog een kalenderjaar.

Lees meer

NOBO uitgebreid met global mediabrands (2017-5)

In NOBO, het door VINEX geïnitieerde online bereiksonderzoek, zijn belangrijke innovaties doorgevoerd. Lees er alles over in de nieuwsbrief. Belangrijk nieuws is dat in NOBO nu ook de ‘global brands’ heeft opgenomen. Het onderzoek is daarmee nog completer geworden.
Lees meer

Abonneer mij! 

Wilt u de nieuwsbrieven automatisch ontvangen? Klik op onderstaande button en vul uw gegevens in. Wij doen de rest.

Abonneer mij