Berichten in de pers

verenigde internet exploitanten

It’s the time of the season

December is een atypische maand. We gedragen ons anders, ook online. Omdat NOBO per kalenderdag rapporteert, springt ons afwijkende surfgedrag meteen in het oog. De allereerste sneeuwval brengt Nederland in rep en roer. De weersites lijken op 11 december te ontploffen. Een site als Buienradar ontvangt die dag 2,5 keer meer bezoekers. Ook de berichtenapps…
Lees verder

Extra check op data: uitlevering NOBO vertraagd

De uitlevering van NOBO-data is door extra controles vertraagd. De nog uit te leveren data zal op 22 december a.s. verstrekt worden. Ook de backdata van week 38 t/m week 46 is momenteel niet bruikbaar. Momenteel vinden er extra controles plaats op de NOBO-data. De checks die worden uitgevoerd door Kantar en ComScore hebben betrekking…
Lees verder

Toekomstplannen bereiksonderzoek onthuld

De bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en lezen gaan een gezamenlijke toekomst tegemoet. De digitale kanalen krijgen daarbij een prominente rol. Dat kwam naar voren bij de presentaties van SKO, NOM, VINEX, NLO, BRO en PMA tijdens een themamiddag van MWG op 21 november jl. Momenteel formuleren de onderzoeksorganisaties samen een opdracht voor crossmediaal bereiksonderzoek. Dat onderzoek…
Lees verder

De waarde die NOBO toevoegt

De reactie van Karin Schut (VINEX) op Mindshare’s blog-post “DAM versus NOBO” NOBO is alweer bijna een jaar in de markt en ook al enkele maanden voor mediabureaus beschikbaar. Het is goed om te zien dat de data uitgebreid worden bekeken en vergeleken met andere bronnen die beschikbaar zijn voor de planning van digitale campagnes.…
Lees verder

VINEX en SKO verlengen contract NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). NOBO, dat wordt uitgevoerd door Kantar Media/TNS, zal ook in 2018 de marktstandaard zijn voor het meten en rapporteren van online bereik in het MediaPanel van ruim 5.000…
Lees verder

NOBO geeft inzicht in online bereik tijdens verkiezingen

De nieuwssites en -apps hebben tijdens de verkiezingen een recordaantal bezoekers ontvangen. Dat blijkt uit NOBO-cijfers over maart. Het bereik van de in NOBO opgenomen nieuwsmerken was tijdens de verkiezingen tientallen procenten hoger. Ook de surftijd en het aantal merkbezoeken steeg met ongeveer de helft. De volledige analyse vind je op deze site. Rijkdom data…
Lees verder