Bereik van online mediamerken via social media

Bereik van online mediamerken via social media

In NOBO wordt het bereik van mediamerken gemeten via smartphones, tablets en computers. Het gaat hier om het bereik dat tot stand komt via websites en apps van merken. NOBO meet sinds 2016 het bereik van mediamerken op basis van twee datasets: paneldataset en censusdataset. Het NOBO systeem is ontworpen om te gaan met bepaalde beperkingen van de panelmeting.  

De censusdata wordt gebruikt om het geobserveerde (of ontbrekende) bereik vanuit de paneldata te corrigeren, zodat het past bij het totale volume in de censusdata in het proces van kalibratie. Het bereiksresultaat dat NOBO laat zien kan voor merken met een groot aandeel traffic via social media afwijken van de werkelijkheid, omdat dit gedrag ontbreekt in de paneldataset en hier meer modellering gebruikt wordt dan voor merken die vooral verkeer krijgen via reguliere browsers en apps.  
In het algemeen geldt dat de meting van online platformen van merken in complexiteit is toegenomen waar aanpassing wenselijk is. Zodoende staat VINEX in Nederland op het punt om, na een langlopend tendertraject, een nieuwe methode uit te rollen voor online bereiksonderzoek. Met deze nieuwe methodiek is het mogelijk om het totale online gedrag wel te meten, onafhankelijk van type apparaat, platform of browsers. Hierover informeert VINEX u graag binnenkort verder. 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.