Berichten in de pers

verenigde internet exploitanten

Toekomstplannen bereiksonderzoek onthuld

De bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en lezen gaan een gezamenlijke toekomst tegemoet. De digitale kanalen krijgen daarbij een prominente rol. Dat kwam naar voren bij de presentaties van SKO, NOM, VINEX, NLO, BRO en PMA tijdens een themamiddag van MWG op 21 november jl. Momenteel formuleren de onderzoeksorganisaties samen een opdracht voor crossmediaal bereiksonderzoek. Dat onderzoek…
Lees meer

De waarde die NOBO toevoegt

De reactie van Karin Schut (VINEX) op Mindshare’s blog-post “DAM versus NOBO” NOBO is alweer bijna een jaar in de markt en ook al enkele maanden voor mediabureaus beschikbaar. Het is goed om te zien dat de data uitgebreid worden bekeken en vergeleken met andere bronnen die beschikbaar zijn voor de planning van digitale campagnes.…
Lees meer

VINEX en SKO verlengen contract NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). NOBO, dat wordt uitgevoerd door Kantar Media/TNS, zal ook in 2018 de marktstandaard zijn voor het meten en rapporteren van online bereik in het MediaPanel van ruim 5.000…
Lees meer

NOBO geeft inzicht in online bereik tijdens verkiezingen

De nieuwssites en -apps hebben tijdens de verkiezingen een recordaantal bezoekers ontvangen. Dat blijkt uit NOBO-cijfers over maart. Het bereik van de in NOBO opgenomen nieuwsmerken was tijdens de verkiezingen tientallen procenten hoger. Ook de surftijd en het aantal merkbezoeken steeg met ongeveer de helft. De volledige analyse vind je op deze site. Rijkdom data…
Lees meer