Betrouwbare online data
VINEX beoogt met het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) de standaard te leveren voor het online bereik in Nederland.
lees verder
Over websites en apps
Het online bereik in NOBO bestaat uit het bereik van zowel websites als apps, ongeacht het platform waarop deze gebruikt worden.
lees verder
Over Mediamerken
In totaal meet NOBO voor 20 mediapartijen ruim 250 mediamerken, verdeeld over web/apps, dektop, laptop, smartphone en tablet.
lees verder
Nationaal Media Onderzoek (NMO)
VINEX is mede-initiatiefnemer van het Nationaal Media Onderzoek. Dit onderzoek gaat de komende tijd de huidige mediabereiksonderzoeken voor televisie, radio, print en online vervangen.
lees verder
90%
MAANDBEREIK
350
SITES EN APPS
20
PARTICIPANTEN
VERENIGDE INTERNETEXPLOITANTEN
VINEX
VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek in Nederland. VINEX is een initiatief van publishers van waaruit het bestuur wordt gekozen.
LEES VERDERNEDERLANDS ONLINE BEREIKSONDERZOEK
NOBO
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, is sindsdien de nieuwe planning-currency voor online advertising.
LEES VERDERBekijk ze hier! De toplijsten per maand.
lees verderMEEST RECENTE BERICHTEN
Bekijk hier onze meest recente berichten over VINEX en NOBO. In het hoofdmenu vindt u onder ‘Nieuws’ nog veel meer content.
Van clicks naar kennis
De digitale industrie heeft een vreemde paradox; bij een medium waar zoveel kan worden gemeten, is er zoveel intransparantie ontstaan. Verschillende metrics en definities staan een schaalbare campagneplanning over verschillende[…]
LEES MEERCase van de maand: zo werk je met NMO Online in 2 stappen naar je doelgroep toe
NMO Online kent een grote rijkdom aan data die voor een deel komt uit de koppeling met de NMO Doelgroep Monitor. Dit achterliggende onderzoek van NMO geeft informatie over een[…]
LEES MEERVijf VINEX-vragen voor . . .
Het zijn drukke tijden voor Joris van Lierop. Hij is sinds begin dit jaar directeur van VINEX en staat aan de vooravond van een volgende stap in het online bereiksonderzoek[…]
LEES MEERContact
Meer weten over VINEX en NOBO?