VINEX

VERENIGDE INTERNET EXPLOITANTEN

Betrouwbare online data

VINEX beoogt met het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) de standaard te leveren voor het online bereik in Nederland.


lees verder 

Over websites en apps

Het online bereik in NOBO bestaat uit het bereik van zowel websites als apps, ongeacht het platform waarop deze gebruikt worden.


lees verder

Over Mediamerken

In totaal meet NOBO voor 20 mediapartijen ruim 250 mediamerken, verdeeld over web/apps, dektop, laptop, smartphone en tablet.


lees verder

Nationaal Media Onderzoek (NMO)

VINEX is mede-initiatiefnemer van het Nationaal Media Onderzoek. Dit onderzoek gaat de komende tijd de huidige mediabereiksonderzoeken voor televisie, radio, print en online vervangen.


lees verder 

90%

MAANDBEREIK

350

SITES EN APPS

20

PARTICIPANTEN

 
VERENIGDE INTERNETEXPLOITANTEN

VINEX

VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek in Nederland. VINEX is een initiatief van publishers van waaruit het bestuur wordt gekozen.

LEES VERDER
NEDERLANDS ONLINE BEREIKSONDERZOEK

NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, is sindsdien de nieuwe planning-currency voor online advertising.

LEES VERDER

Bekijk ze hier! De toplijsten per maand.

lees verder

MEEST RECENTE BERICHTEN

Bekijk hier onze meest recente berichten over VINEX en NOBO. In het hoofdmenu vindt u onder ‘Nieuws’ nog veel meer content.

Regionale publieke omroep (RPO) nieuwe deelnemer NMO online bereiksonderzoek

De dertien regionale publieke omroepen gaan per 1 januari 2022 gezamenlijk deelnemen aan het online bereiksonderzoek van NMO (NMO DAM). De omroepen zetten zich in om met hun publieke media-aanbod[…]

LEES MEER

Online bereik stijgt tijdens wedstrijden van Oranje

NOBO-data kunnen niet alleen het bereik op dagniveau weergeven. Ook het online bereik van online platforms per uur kan worden geanalyseerd. De onderstaande grafieken zijn daar goede voorbeelden van. In[…]

LEES MEER

NMO tilt online bereiksmeting naar hoger plan

Is het huidige bereiksonderzoek NOBO al sterk van opzet, binnen NMO wordt de digitale meting in 2022 nog ingenieuzer. De bereikscijfers voor online worden straks gemeten vanuit een crossmediaal onderzoeksdesign.[…]

LEES MEER

Contact

Meer weten over VINEX en NOBO?