Betrouwbare online data
VINEX beoogt met het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) de standaard te leveren voor het online bereik in Nederland.
lees verder
Over websites en apps
Het online bereik in NOBO bestaat uit het bereik van zowel websites als apps, ongeacht het platform waarop deze gebruikt worden.
lees verder
Over Mediamerken
In totaal meet NOBO voor 20 mediapartijen ruim 250 mediamerken, verdeeld over web/apps, dektop, laptop, smartphone en tablet.
lees verder
Nationaal Media Onderzoek (NMO)
VINEX is mede-initiatiefnemer van het Nationaal Media Onderzoek. Dit onderzoek gaat de komende tijd de huidige mediabereiksonderzoeken voor televisie, radio, print en online vervangen.
lees verder
90%
MAANDBEREIK
350
SITES EN APPS
20
PARTICIPANTEN
VERENIGDE INTERNETEXPLOITANTEN
VINEX
VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek in Nederland. VINEX is een initiatief van publishers van waaruit het bestuur wordt gekozen.
LEES VERDERNEDERLANDS ONLINE BEREIKSONDERZOEK
NOBO
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, is sindsdien de nieuwe planning-currency voor online advertising.
LEES VERDERBekijk ze hier! De toplijsten per maand.
lees verderMEEST RECENTE BERICHTEN
Bekijk hier onze meest recente berichten over VINEX en NOBO. In het hoofdmenu vindt u onder ‘Nieuws’ nog veel meer content.
Nieuwe voorzitter en directeur voor VINEX
Nooit eerder waren er bij VINEX zoveel wisselingen van de wacht. Carla der Kinderen (RTL/ Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt[…]
LEES MEERNMO Online bereiksdata beschikbaar met ruim een jaar aan historie
Vanaf 8 januari jl beschikt de markt over online bereikscijfers van Stichting NMO. De afgelopen jaren is hard gewerkt aan de nieuwe opzet. Met de livegang van NMO Online worden[…]
LEES MEERNMO lanceert nieuwe standaard voor online bereikscijfers
Vanaf 8 januari 2024 kan de hele markt beschikken over de nieuwe objectieve standaard voor online bereikscijfers: ‘NMO Online’. NMO Online geeft uitgebreid inzicht in het gebruik en het bereik[…]
LEES MEERContact
Meer weten over VINEX en NOBO?