VINEX

VERENIGDE INTERNET EXPLOITANTEN

Betrouwbare online data

VINEX beoogt met het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) de standaard te leveren voor het online bereik in Nederland.


lees verder 

Over websites en apps

Het online bereik in NOBO bestaat uit het bereik van zowel websites als apps, ongeacht het platform waarop deze gebruikt worden.


lees verder

Over Mediamerken

In totaal meet NOBO voor 20 mediapartijen ruim 250 mediamerken, verdeeld over web/apps, dektop, laptop, smartphone en tablet.


lees verder

Nationaal Media Onderzoek (NMO)

VINEX is mede-initiatiefnemer van het Nationaal Media Onderzoek. Dit onderzoek gaat de komende tijd de huidige mediabereiksonderzoeken voor televisie, radio, print en online vervangen.


lees verder 

90%

MAANDBEREIK

350

SITES EN APPS

20

PARTICIPANTEN

 
VERENIGDE INTERNETEXPLOITANTEN

VINEX

VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek in Nederland. VINEX is een initiatief van publishers van waaruit het bestuur wordt gekozen.

LEES VERDER
NEDERLANDS ONLINE BEREIKSONDERZOEK

NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, is sindsdien de nieuwe planning-currency voor online advertising.

LEES VERDER

Bekijk ze hier! De toplijsten per maand.

lees verder

MEEST RECENTE BERICHTEN

Bekijk hier onze meest recente berichten over VINEX en NOBO. In het hoofdmenu vindt u onder ‘Nieuws’ nog veel meer content.

Van clicks naar kennis

De digitale industrie heeft een vreemde paradox; bij een medium waar zoveel kan worden gemeten, is er zoveel intransparantie ontstaan. Verschillende metrics en definities staan een schaalbare campagneplanning over verschillende[…]

LEES MEER

Case van de maand: zo werk je met NMO Online in 2 stappen naar je doelgroep toe

NMO Online kent een grote rijkdom aan data die voor een deel komt uit de koppeling met de NMO Doelgroep Monitor. Dit achterliggende onderzoek van NMO geeft informatie over een[…]

LEES MEER
Joris van Lierop

Vijf VINEX-vragen voor . . .

Het zijn drukke tijden voor Joris van Lierop. Hij is sinds begin dit jaar directeur van VINEX en staat aan de vooravond van een volgende stap in het online bereiksonderzoek[…]

LEES MEER

Contact

Meer weten over VINEX en NOBO?