VINEX

VERENIGDE INTERNET EXPLOITANTEN

Betrouwbare online data

VINEX beoogt met het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) de standaard te leveren voor het online bereik in Nederland.


lees verder 

Over websites en apps

Het online bereik in NOBO bestaat uit het bereik van zowel websites als apps, ongeacht het platform waarop deze gebruikt worden.


lees verder

Over Mediamerken

In totaal meet NOBO voor 20 mediapartijen ruim 250 mediamerken, verdeeld over web/apps, dektop, laptop, smartphone en tablet.


lees verder

Nationaal Media Onderzoek (NMO)

VINEX is mede-initiatiefnemer van het Nationaal Media Onderzoek. Dit onderzoek gaat de komende tijd de huidige mediabereiksonderzoeken voor televisie, radio, print en online vervangen.


lees verder 

90%

MAANDBEREIK

350

SITES EN APPS

20

PARTICIPANTEN

 
VERENIGDE INTERNETEXPLOITANTEN

VINEX

VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek in Nederland. VINEX is een initiatief van publishers van waaruit het bestuur wordt gekozen.

LEES VERDER
NEDERLANDS ONLINE BEREIKSONDERZOEK

NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, is sindsdien de nieuwe planning-currency voor online advertising.

LEES VERDER

Bekijk ze hier! De toplijsten per maand.

lees verder

MEEST RECENTE BERICHTEN

Bekijk hier onze meest recente berichten over VINEX en NOBO. In het hoofdmenu vindt u onder ‘Nieuws’ nog veel meer content.

Online bereiksonderzoek in het crossmediaal design van NMO

Op donderdag 15 april 2021 vond de lancering plaats van het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek NMO. Het Nationaal Media Onderzoek – zoals het onderzoek voluit heet – presenteerde zich op die[…]

LEES MEER

Nationaal Media Onderzoek gaat van start

SKO, NLO, NOM en VINEX besluiten tot integrale samenwerking in bereiksonderzoek Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde[…]

LEES MEER

Bereik van online mediamerken via social media

In NOBO wordt het bereik van mediamerken gemeten via smartphones, tablets en computers. Het gaat hier om het bereik dat tot stand komt via websites en apps van merken. NOBO meet[…]

LEES MEER

Contact

Meer weten over VINEX en NOBO?