Nieuwe NOM-cijfers – inclusief bereik mediamerken

Nieuwe NOM-cijfers – inclusief bereik mediamerken

Op maandag 6 december 2021 zijn de bereiksresultaten van de NMO Print & Merken Monitor gepubliceerd. Met NPMM 2021-III is de eerste publicatie onder de vlag van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) een feit.

De data uit NOBO vormen een belangrijk onderdeel van deze crossmediale rapportage. De publicatie bevat het printbereik van landelijke en regionale dagbladen en magazines. Daarnaast is het digitale dag-, week-, en maandbereik van deze mediamerken uit NOBO opgenomen.

Bij magazinemerken blijkt duidelijk dat de digitalisering doorzet. Inmiddels voegen de online platforms ruim de helft toe aan het complete bereik van magazinemerken. Een gemiddeld magazinemerk dat zowel in print als online verschijnt, bestaat voor 54,1 procent uit alleen digitale lezers, 41,2 procent exclusieve print lezers en 4,7 procent leest zowel van papier als digitaal.

Dit beeld is versterkt zichtbaar bij de dagbladmerken in ons land. Zowel bij landelijke als bij regionale dagbladen komt de ruime meerderheid van het merkbereik inmiddels van de digitale platforms. Dat laat eens te meer zien dat het voor NMO essentieel is om zowel de offline als de online prestaties van mediamerken (ontdubbeld) te rapporteren.

NPMM 2021-III omvat dus het merkbereik van media die zowel een printuitgave als een in NOBO gemeten digitaal platform hebben. Gerechtigde mediaprofessionals kunnen de bereiksresultaten van NPMM 2021-III downloaden in het NOM Dashboard.

In het dashboard is van NPMM 2021-III de volgende informatie beschikbaar: Merkenlijst en bereik dagblad- en magazinemerken, onderzoeksverantwoording en een Q&A. Klik hier om in te loggen in het NOM Dashboard. Download hier de NPMM 2021-III ranking mediamerken.

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.