Boodschapper wordt Huishoud-verantwoorde-lijke

Boodschapper wordt Huishoud-verantwoorde-lijke

Vanaf de rapportering van week 1 2022 is de naam van de doelgroep ‘Boodschapper’ aangepast naar ‘Huishoudverantwoordelijke’. Alleen de naamgeving is aangepast; aan de definitie van deze doelgroep is niets veranderd.

Met de doelgroep Huishoudverantwoordelijke (HHV), voorheen Boodschapper (BDS), selecteer je de mensen die binnen een huishouden voor het grootste deel van het huishoudelijke werk zorgen. Er kan maar één persoon in een huishouden worden aangewezen als huishoudverantwoordelijke.

Omdat de term ‘boodschapper’ de lading niet (meer) dekt, is besloten om deze doelgroep een nieuwe naam te geven. Deze verandering volgt in het kader van voorbereidingen rondom het Nationaal Media Onderzoek (NMO). In het kader van dit nieuwe onderzoek worden de doelgroepen van alle onderzoeken (SKO, NLO, NOM en Vinex) geharmoniseerd en zijn de namen van de huidige doelgroepen tegen het licht gehouden.

Per week 1 2022 geldt:

  • In de uitgeleverde bereiksdata (SKO, NLO, NOM en Vinex) zal Boodschapper (BDS) aangepast zijn naar Huishoudverantwoordelijke (HHV)
  • In communicatie over de doelgroep vanuit de verschillende bereiksonderzoeken zal de nieuwe naamgeving worden gebruikt
  • Veelgebruikte en/of standaarddoelgroepen in de eigen omgeving van de software zullen handmatig moeten worden aangepast
  • Demo- en doelgroepcodes veranderen in de huidige onderzoeken niet; dit is echter wel het geval met de introductie van de verschillende NMO onderzoeken

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.