NOBO

NEDERLANDS ONLINE BEREIKSONDERZOEK

NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, is sindsdien de nieuwe planning-currency voor online advertising.
ONLINE BEREIK
NOBO is in staat om internetgedrag van de Nederlander op alle mediaplatforms te meten, zowel cross-device als per mediakanaal. Iedere dag opnieuw.
WEB EN APP
NOBO rapporteert het internetgedrag op alle digitale platforms. Van vast én mobiel internet en van web en app. Zowel iOS- als Android-devices zijn in de meting opgenomen.
MEDIAMERKEN
In NOBO staan mediamerken centraal. De data geven een totaalbeeld van het bereik en het profiel van een merk. Met zowel het bezoek aan websites als het gebruik van apps.
DOCUMENTEN
NOBO is toegankelijk voor alle uitgevers, bureaus en adverteerders. De transparante opzet en procedures zijn vastgelegd in openbare documenten.