Collectief onderzoek

PARTNERSHIPS

Collectief onderzoek

Mediaonderzoeker hebben behoefte aan goede basisstatistieken en vaste definities. Dit wordt collectief vastgesteld in het Media Standard Survey (MSS). De onderzoeken voor kijken, luisteren en lezen hebben hun krachten gebundeld om het volledige mediagedrag van de Nederlanders in kaart te brengen. Dankzij NOM Mediamerken ontstaat een helder beeld van het crossmediale bereik van nieuwsmedia en magazines.
NOM MEDIAMERKEN (powered by NOBO)
Een mediamerk manifesteert zich allang niet meer via één platform. De digitalisering zorgt ervoor dat een mediamerk op verschillende wijzen kan worden benaderd. De vraag voor dagblad- en magazinemerken is: welk deel van het bereik komt via papier en welk deel via digitale platforms? NOM Mediamerken geeft daar antwoord op. Met dank aan NOBO. Lees verder.
CROSSMEDIA RFP
De bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en lezen gaan een gezamenlijke toekomst tegemoet. VINEX is hier uiteraard ook op aangesloten. De onderzoeks-organisaties formuleren samen een opdracht voor crossmediaal onderzoek. Dat onderzoek moet in 2019 van start gaan.
Media Standaard Survey (MSS)
Media Standaard Survey (MSS) wordt  uitgevoerd door KANTAR TNS. De opdrachtgevers zijn NLO, NOM, SKO en VINEX. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers. Die zijn bij de partijen nodig voor weging en werving. MSS geeft input voor definities van eenduidige doelgroepen. De rapportage geeft ook inzicht in het mediumgebruik op diverse locaties en platforms. Lees verder.