Leestip: toelichting op RfP
Onlangs is door NLO, NOM, SKO en VINEX een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd, waarin de wensen en eisen zijn vastgelegd voor het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek, dat in de loop van 2019 zijn beslag moet krijgen op de Nederlandse markt. ‘Digitaal’ vormt een centraal onderdeel van dit onderzoek naast kijken, lezen en luisteren.
De RfP is een Engelstalig document dat primair bedoeld is voor partijen die willen inschrijven op een of meerdere contracten van het onderzoek en bevat veelal technische informatie, wat de toegankelijkheid voor geïnteresseerde ‘buitenstaanders’ niet bevordert.
Voor deze groep is een toelichting op de RfP geschreven. Deze toelichting is een bewerking van een serie artikelen, die deze zomer verscheen op het weblog Mediaonderzoek.nl van Peter Wiegman. De artikelen leggen helder de wensen en eisen uit van het nieuwe onderzoek uit en relateren dit waar nodig aan de huidige situatie of geven duiding aan de haalbaarheid.
De toelichting is hier te downloaden.