Mediamerken

UITLEG

Mediamerken

In NOBO staan mediamerken centraal. Van die merken worden alle relevante online kanalen gemeten, zowel de websites als de de apps. Niet alleen de honderden mediamerken van de VINEX-leden zijn in de data terug te vinden. Ook de merken van de global brands zijn opgenomen. Dat maakt de NOBO relevant voor de gehele advertising industrie in ons land.
RELEVANTE MERKEN
Alle mediamerken die er in Nederland toe doen, zijn in de data opgenomen. Het zijn zowel merken die zich op een breed publiek richten als merken die een specifieke niche of doelgroep bedienen.
LOCAL AND GLOBAL
Om in de NOBO-meting zichtbaar te worden, taggen de participanten hun online media. Via een aanvullende bron worden ook de belangrijkste mondiale merken aan de planningsdata toegevoegd. Op die wijze zijn ook merken als Google, Facebook en YouTube in de bestanden te vinden.
ALLE TOUCHPOINTS
Mediamerken hebben vaak verschillende kanalen ontwikkeld om hun doelgroep te bedienen. Bijvoorbeeld een combinatie van de gebruikelijke website met daarbij apps voor iOS en Android. NOBO laat zien of het bereik via smartphone, tablet of de traditionele computer wordt opgebouwd. Of met een combinatie van die verschillende touchpoints.
COMPLEET
De mix van local en global brands maakt NOBO een goede bron voor een compleet mediaplan. Bovendien is er voor elke doelgroep wel een groep passende site te vinden. Of het nu gaat om Sport, Gossip, Economie, Nieuws, Beauty of Weer, voor elke campagne zijn er relevante sites en apps te vinden. Een recente lijst met opgenomen mediamerken vind je hier.