Van clicks naar kennis
De digitale industrie heeft een vreemde paradox; bij een medium waar zoveel kan worden gemeten, is er zoveel intransparantie ontstaan. Verschillende metrics en definities staan een schaalbare campagneplanning over verschillende publishers en platformen in de weg. Als planner zit je niet te wachten op talloze rapportages die lastig met elkaar te vergelijken zijn. Het resultaat hiervan is dat vaak dan maar wordt gestuurd op de meest eenduidige metric die er dan is: de ‘click’. Lekker vergelijkbaar en goed te rapporteren.
Hiermee doet de digitale industrie zichzelf tekort. Hoewel conversie natuurlijk een van de doelstellingen van een digitale campagne kan zijn, is er zoveel meer. Merken bouw je niet op clicks maar op het bereiken en beraken van je doelgroep. Daar is inzicht voor nodig wie je bereikt, waar je je doelgroep bereikt en hoe je kunt aansluiten op de interesses van je doelgroep. Dit vergt inzicht dat verder gaat dan ‘pageview volume’ of samenwerken met een klinkende merknaam.
NMO Online biedt deze inzichten. Dankzij de implementatie van de Doelgroep Monitor (DGM) – al jaren de standaard voor profielopbouw in de printwereld en breed door mediabureaus en adverteerders geaccepteerd – kan van iedere deelnemende publisher heel precies in kaart worden gebracht wie wordt bereikt en welke specifieke profielen aan dit bereik zijn verbonden. Door de grote groep publishers die aangesloten zijn bij NMO Online, is dit een zeer schaalbare oplossing om nauwkeurig digitale planning te ontwikkelen op basis van een groot aantal interessegebieden en over een groot aantal platforms. Hiermee ontstaat zowel voor publishers, bureaus als adverteerders een effectief ecosysteem met eenduidige rapportages en verantwoording en kunnen de digitale planner en adverteerder een bredere set aan metrics omarmen dan alleen de ‘click’.
Voorzitter VINEX
Meer weten over werken met NMO Online, neem dan contact met ons op.