Berichten in de pers

VINEX-nieuwsbrief juli 2018

De nieuwe juli-editie van de VINEX-nieuwsbrief staat online. Met onder meer aandacht voor online magazinemerken en het toekomstige crossmediale bereiksonderzoek. De volledige content vind je hier. Veel leesplezier!


19 juli 2018 0

Publicatie eisenpakket nieuw crossmediaal bereiksonderzoek

Op 2 juli hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor de opzet en uitvoering van een nieuw mediabereiksonderzoek. Hiermee is Nederland het eerste land in de wereld waarin een tender wordt gestart voor een crossmediaal bereiksonderzoek. Dit onderzoek gaat het “kijken”, “lezen” en “luisteren” naar/van media en…
Lees verder


2 juli 2018 0

Mei 2018: sport, royalty en onweer stuwen web- en appbereik

  De NOBO-cijfers over mei 2018 laten zien dat de Nederlanders online weer bijzonder actief zijn geweest. Het waren met name de onderwerpen sport, royalty en het weer die gedurende deze maand voor extra webverkeer hebben gezorgd. Vooral de weersites kregen onder invloed van de extreme weersomstandigheden miljoenen extra bezoekers te verwerken.   Extreem weer…
Lees verder


19 juni 2018 0

VINEX publiceert Privacy Statement

VINEX heeft op haar website haar nieuwe Privacy Statement geplaatst. In het document legt VINEX uit hoe en waarom de organisatie persoonsgegevens verzamelt en gebruikt en welke derde partijen daarbij betrokken zijn. VINEX  bestudeert en analyseert het online surfgedrag van mensen. Daarbij worden persoonsgegevens verwerkt. VINEX maakt bij haar werkzaamheden gebruik van derde partijen. Deze derde…
Lees verder


18 juni 2018 0

Impact van de actualiteiten op online bereik: Temptation Island of Gemeenteraadsverkiezingen?

Inmiddels is het tweede kwartaal halverwege, een mooi moment om terug te kijken op de NOBO-data van het eerste kwartaal. Elke maand had begin 2018 zo zijn eigen ‘event’. Allereerst was er op 18 januari de ontwrichtende januaristorm. Daarna volgden in februari de Olympische Winterspelen en was het op 21 maart tijd voor de Gemeenteraadsverkiezingen. Om te…
Lees verder


8 mei 2018 0

MSS 2017: Internetten via mobiele devices fors toegenomen

Het bezit en gebruik van mobiele devices is in 2017 significant toegenomen. Het internetgebruik in ons land is vorig jaar gestegen naar 94% (+0,6%). De Nederlander surft inmiddels gemiddeld 16 uur per week. Dat zijn de opvallende punten uit Media Standaard Survey (MSS), de rapportage die NLO, NOM, SKO en VINEX voor de zevende keer…
Lees verder


22 februari 2018 0

NOM Mediamerken: powered by NOBO en NPM

Een mediamerk manifesteert zich allang niet meer via één platform. De digitalisering heeft er- voor gezorgd dat een merk op verschillende wijzen wordt benaderd. De vraag is in welke mate: welk deel is papier en welk deel is digitaal? NOM Mediamerken 2017 geeft daar antwoord op. NOM Mediamerken 2017 is op 7 december jl. geintroduceerd…
Lees verder


29 januari 2018 0

It’s the time of the season

December is een atypische maand. We gedragen ons anders, ook online. Omdat NOBO per kalenderdag rapporteert, springt ons afwijkende surfgedrag meteen in het oog. De allereerste sneeuwval brengt Nederland in rep en roer. De weersites lijken op 11 december te ontploffen. Een site als Buienradar ontvangt die dag 2,5 keer meer bezoekers. Ook de berichtenapps…
Lees verder


16 januari 2018 0

Extra check op data: uitlevering NOBO vertraagd

De uitlevering van NOBO-data is door extra controles vertraagd. De nog uit te leveren data zal op 22 december a.s. verstrekt worden. Ook de backdata van week 38 t/m week 46 is momenteel niet bruikbaar. Momenteel vinden er extra controles plaats op de NOBO-data. De checks die worden uitgevoerd door Kantar en ComScore hebben betrekking…
Lees verder


6 december 2017 0

Toekomstplannen bereiksonderzoek onthuld

De bereiksonderzoeken voor kijken, luisteren en lezen gaan een gezamenlijke toekomst tegemoet. De digitale kanalen krijgen daarbij een prominente rol. Dat kwam naar voren bij de presentaties van SKO, NOM, VINEX, NLO, BRO en PMA tijdens een themamiddag van MWG op 21 november jl. Momenteel formuleren de onderzoeksorganisaties samen een opdracht voor crossmediaal bereiksonderzoek. Dat onderzoek…
Lees verder


24 november 2017 0