TCF v2.0 en gevolgen NOBO

TCF v2.0 en gevolgen NOBO

Onlangs heeft IAB het Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0 uitgebracht waarin staat hoe uitgevers zouden moeten omgaan met het vragen van toestemming van bezoekers voor het plaatsen van cookies in het licht van AVG/GDPR.
Enkele uitgevers die zijn aangesloten bij VINEX hebben gezien dat de implementatie hiervan invloed kan hebben op de data die worden verzameld met behulp van de tag voor NOBO op hun websites en apps (de scorecard tag van comScore).
Als gevolg hiervan is het bereik van enkele merken onderschat in de weken 32 en 33. Het gaat hierbij om:
  • Linda (week 32)
  • AD (week 33)
  • ADR huis-aan-huis (week 32 en 33)
  • Televizier (week 33)
  • TVGids (week 33)
  • Weer.nl (week 33)
  • Hart van Nederland (week 33)
  • Shownieuws (week 33)
  • 24Kitchen (week 33)
  • Hearst merken (week 33-35)
  • SPN merken (week 33-35)